وبلاگ

بسته‌ بندی نایلون در منزل + بهترین دستگاه دوخت پلاستیک

بسته‌ بندی نایلون در منزل

یکی از روش‌های آسان، کم هزینه و ایمن برای نگهداری و سازماندهی لوازم، مواد غذایی و محصولات مختلف، بسته‌ بندی نایلون می‌باشد. این کار علاوه بر نظم دهی و زیبایی به محصولات بسته‌ بندی، سبب حفظ طراوت و کیفیت آنها نیز می‌شود. یکی از کاربردهای نایلون خصوصا در منازل، نگهداری مواد غذایی است. اگر نایلون‌ها زیپ‌دار یا لبه‌دار نباشند، باید آنها را به شکلی بسته‌ بندی کرد که درشان باز نشود. در این مقاله قصد داریم در رابطه با بسته‌ بندی نایلون در منزل صحبت کنیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

بررسی ویژگی‌ها و مزایای بسته‌ بندی نایلون در منزل

همانطور که می‌دانید برای استفاده بهتر از مواد غذایی آنها را بسته‌بندی می‌کنند. این کار احتیاج به لوازم و ابزار مخصوصی دارد. یکی از وسایلی که از طریق آن می‌توانید کار بسته‌ بندی نایلون را انجام دهید، دستگاه دوخت پلاستیک می‌باشد. ما در فروشگاه سپهر الکترونیک به شما بهترین دستگاه دوخت پلاستیک را با بالاترین امکانات و کیفیت ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید برای بسته‌ بندی مواد غذایی، از پلاستیک‌های متناسب برای بسته‌ بندی خانگی استفاده کنید. این پلاستیک‌ها شامل استرچ غذایی، سلفون کیسه‌ای، پاکت پلاستیکی، نایلون زیپ‌ دار، نایلون شیرینگ، نایلون وکیوم و نایلون حباب‌دار می‌باشد. هر کدام از موارد ذکر شده دارای مزایا و ویژگی‌های خاص خود است که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

سلفون کیسه‌ای

سلفون کیسه‌ای دارای سه خط دوخت می‌باشد و از یک طرف باز است. برای بسته‌ بندی کیسه‌های سلفونی احتیاج به یک دستگاه دوخت پلاستیک است. این کار با ایجاد حرارت و یک نیروی فشار انجام می‌گیرد و دو طرف دهانه پاکت پلاستیکی به هم چسبانده می‌شود. این نوع بسته‌ بندی در مغازه‌ها، کارگاه‌ها و حتی کار در منزل کاربرد داشته و دارای قیمت مناسبی است.

پاکت پلاستیکی

پاکت پلاستیکی می‌تواند یک بسته‌بندی خاص را به محصولات شما ارائه دهد. شما می‌توانید از پاکت پلاستیکی در مدل‌های متنوع برای بسته‌ بندی محصولات خود استفاده کنید. این پاکت‌ها به دو صورت شفاف و چاپ شده تولید می‌شوند. اگر نمی‌خواهید هزینه چاپ را متحمل شوید، می‌توانید با چسباندن لیبل‌های زیبا و مرتبط بسته‌ بندی خود را اختصاصی کنید.

نایلون زیپ‌ دار

نایلون زیپ‌دار هم همانند سلفون کیسه‌ای، دارای سه خط دوخت می‌باشد، اما از سمت بالا داره یک زیپ پلاستیکی است. این بسته‌ بندی دارای باز و بسته شدن آسان می‌باشد و در میان کاربران بسیار محبوب و پرطرفدار است. نایلون زیپ‌ دار برای بسته‌ بندی انواع کالاهای ریز و درشت مانند مواد غذایی، لباس، مهره، سنجاق، پیچ و سایر محصولات خانگی استفاده می‌شود.

نایلون شیرینگ

برای بسته‌ بندی محصولات با نایلون شیرینگ باید از سشوار صنعتی یا دستگاه شیرینگ پک کابینی استفاده کرد. برای انجام بسته‌ بندی، محصول را در محل مناسب قرار داده و دکمه استارت را فشار می‌دهند. به وسیله المنت حرارت ایجاد شده و سبب برش و جمع شدن نایلون شیرینگ می‌گردد. از این دستگاه می‌توان برای بسته‌ بندی انواع مواد غذایی مانند قوطی سوهان، شیرینی و شکلات، اسباب بازی، ظروف مختلف، کتاب و مجله، شمع و … استفاده کرد‌.

نایلون وکیوم

بسته‌ بندی نایلون وکیوم با استفاده از دستگاه وکیوم انجام می‌گیرد. دستگاه وکیوم همانند دستگاه دوخت پلاستیک عمل کرده و تفاوت اصلی آنها این است که دستگاه وکیوم قابلیت مکش هوا دارد. با استفاده از دستگاه وکیوم پیش از بستن نایلون، تمام هوای داخل بسته‌ بندی خارج می‌شود و محصولات غذایی که داخل پلاستیک وکیوم قرار می‌گیرند از طول عمر بالاتری برخوردار بوده و تازه‌تر باقی می‌مانند.

نایلون حباب‌ دار

در نایلون حباب‌ دار همانطور که از نامش پیداست، حباب‌هایی پر از هوا وجود دارد که دارای قدرت ضربه‌ گیری هستند. یکی از بهترین نوع بسته‌ بندی برای کالاهای شکستنی و آسیب‌پذیر، استفاده از نایلون حباب دار است. استفاده از نایلون حباب‌ دار ماندگاری و سلامت محصولات را تضمین می‌کند. برای بسته‌ بندی محصولات با استفاده از نایلون حباب‌ دار، احتیاج به دستگاه خاصی نیست و هر کس می‌تواند به راحتی در منزل این کار را انجام دهد.

بسته بندی مواد غذایی

بررسی مراحل بسته‌بندی نایلون در منزل

  • مرحله اول مرحله آماده سازی نایلون است. در این مرحله باید نایلون را به اندازه دلخواه برش بزنید.
  • در قدم بعد نیاز است تا مواد مورد نظر را داخل نایلون قرار دهید.
  • با توجه به نوع نایلونی که از آن استفاده می‌کنید، اکنون باید لبه‌های نایلون را با استفاده از دستگاه دوخت
  • پلاستیک به یکدیگر بچسبانید تا مواد مورد نظر از داخل نایلون بیرون نریزد تازه‌تر باقی بماند.

هنگام بسته‌بندی محصولات به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • با توجه به محصولی که قصد بسته‌ بندی آن را دارید، از نایلون‌های مخصوص استفاده کنید. مثلا اگر قصد بسته‌ بندی ظروف شکستنی را دارید بهتر است برای آسیب ندیدن آن از نایلون‌های حباب دار استفاده کنید.
  • اگر قصد بسته‌ بندی مواد غذایی را دارید، نایلون را بیش از حد پر نکنید تا فضای کافی وجود داشته باشد و مواد له و خراب نشوند.
  • حتما لبه‌های نایلون را با استفاده از دستگاه دوخت پلاستیک کامل و محکم دوخت بزنید تا از ورود هوا و رطوبت به داخل بسته‌ بندی جلوگیری شود. با این کار مواد غذایی شما سالم‌تر باقی می‌ماند.
  • به هیچ عنوان از نایلون‌های کهنه و پاره استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است آلودگی به داخل بسته‌ بندی شما نفوذ کند.

معرفی بهترین دستگاه دوخت پلاستیک

همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم دستگاه دوخت پلاستیک در صنایع مختلفی مانند صنعت غذایی، دارویی، قطعات خودرو، لوازم الکترونیکی، لوازم تحریر و … کاربرد دارد. دستگاه دوخت پلاستیک دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام از انواع آن دارای ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فرد خود می‌باشند. فروشگاه سپهر الکترونیک دستگاه‌های دوخت پلاستیک را با سه نوع تک دوخت، دو دوخت و سه دوخت ارائه می‌دهند که هر کدام از آنها کاربری‌های مخصوص به خود را دارند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن حرفه کاری خود و شناخت ویژگی‌ها و مشخصات دستگاه دوخت پلاستیک، دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید.

هر کدام از دستگاه‌های تک دوخت، دو دوخت و سه دوخت برای کاربری‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال اگر قصد انجام دوخت‌های سبک را دارید، ستگاه دوخت پلاستیک تک دوخت می‌تواند برای شما مناسب باشد. اگر می‌خواهید بسته‌ بندی شما ایمن‌تر باشد و دوخت سنگین‌تری را انتظار دارید؛ دستگاه دوخت پلاستیک دو دوخت به شما پیشنهاد می‌شود و اگر قصد دوخت فویل آلومینیومی، پارچه و چرم را دارید، می‌توانید از دستگاه دوخت پلاستیک سه دوخت استفاده کنید. لازم است بدانید این دستگاه در مقایسه با دو دستگاه قبلی سه خط دوخت را ارائه داده و برای دوخت‌های سنگین‌تر استفاده می‌شود.

بسته بندی مواد غذایی

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با بسته‌ بندی نایلون در منزل صحبت کردیم. به بررسی نکات بسته‌ بندی و مراحل آن اشاره کردیم. همانطور که می‌دانید برای نظم دهی به محصولات و همچنین حفظ طراوت و کیفیت آنها، انجام یک بسته‌ بندی حرفه‌ای بسیار حائز اهمیت است. برای آن که بسته‌ بندی ایمن‌تری داشته باشید، می‌توانید از دستگاه دوخت پلاستیک استفاده کنید. اگر قصد خرید دستگاه دوخت و پرس پلاستیک را دارید، حتما به بخش محصولات فروشگاه سپهر الکترونیک مراجعه کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر در خصوص خرید کالای مورد نظر خود سوالی دارید، می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید یا در بخش دیدگاه برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *