دستگاه دوخت پلاستیک

ممکن است برای شما مراسم یا مجلسی مانند مولودی، مراسم ختم و‌‌ ... به وجود آید که احتیاج داشته باشید میوه‌ها و خوراکی‌های پذیرایی را که تهیه دیده‌اید، در کیسه پلاستیک بسته ‌بندی کنید یا ممکن است بخواهید مواد غذایی را درون کیسه‌های پلاستیکی نگهداری کنید و آنها را پرس کنید. به منظور این کار حتما باید از دستگاه دوخت پلاستیک استفاده کنید. فروشگاه سپهر الکترونیک با برند اختصاصی خود تولید کننده انواع دستگاه دوخت و پرس پلاستیک با مشخصات فنی برجسته است. این فروشگاه در سال 1360 تاسیس شد و در نهایت در سال 1402 اولین فروشگاه خود را تاسیس کرد.

دستگاه دوخت و پرس پلاستیک در بسیاری از صنایع مانند صنعت غذایی، دارویی، بسته ‌بندی حبوبات، خشکبار، لوازم الکترونیکی و حتی قطعات خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین نبودن این دستگاه می‌تواند خلاء بسیار بزرگی در صنایع مختلف ایجاد کند. در ادامه قصد داریم شما را با کاربردها و نحوه عملکرد این دستگاه آشنا کنیم.

دستگاه پرس پلاستیک چیست؟

همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد، دستگاه دوخت پلاستیک وسیله‌ای است که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و شما با استفاده از آن می‌توانید مواد غذایی را به شکل بهداشتی‌تری داخل کیسه فریزر قرار داده و با پرس کردن از آن نگهداری کنید. از طرفی شما می‌توانید از دستگاه دوخت و پرس پلاستیک برای مشاغل خانگی خود استفاده کنید و به وسیله آن به تعداد دلخواه بسته پلاستیکی حاضر کنید. در واقع این دستگاه می‌تواند جنبه حرفه‌ای‌تری به شغل خانگی شما ببخشد و کار شما را حرفه‌ای‌تر و شکیل‌تر جلوه دهد. انواع مختلفی از دستگاه‌های پرس پلاستیک وجود دارد که شما با توجه به بودجه خود می‌توانید تهیه کنید. البته لازم است بدانید که خرید یک دستگاه حرفه‌ای با وجود آن که ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشد، اما در بلند مدت برای شما بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. در ادامه شما را با انواع دستگاه پرس پلاستیک آشنا خواهیم کرد. اما پیش از آن لازم است بررسی کنیم چرا باید از دستگاه پرس پلاستیک استفاده کنیم.

چرا از دستگاه دوخت پلاستیک استفاده می‌کنیم؟

لازم است بدانید که بسته ‌بندی مواد غذایی صرفا برای نگهداری آن درون یخچال نیست. در واقع استفاده از کیسه‌های فریزر برای نگهداری مواد غذایی تازه مانند سبزی‌ها، گوشت، مرغ و ماهی یا مواد غذایی خشک مانند آجیل، حبوبات. نان و ...  نیز کاربرد دارد. در بسیاری از موارد برای آن که رطوبت و گرد و غبار به داخل مواد غذایی نفوذ نکند، نیاز است که کیسه‌های پلاستیکی برای بسته ‌بندی بهتر پرس شوند. در این زمان شما احتیاج به استفاده از دستگاه دوخت پلاستیک دارید. در واقع کاربرد پرس کردن نایلون‌ها فقط برای نگهداری از محصول نیست، بلکه این روش نوعی پک پلاستیک نیز محسوب می‌شود و مواد غذایی را در برابر رطوبت، ورود گرد و غبار، آلودگی‌های محیطی، جلوگیری از باز شدن و ... مقاوم می‌کند.

دستگاه دوخت پرس پلاستیک چگونه کار می‌کند؟

دستگاه دوخت پلاستیک به شیوه‌ای کار کرده و نایلون و کیسه پلاستیکی را طوری پرس می‌کند که هیچ نوع ماده غذایی از آن خارج نمی‌شود. همانطور که می‌دانید در بسیاری از موارد لازم است مواد غذایی را داخل کیسه فریزر قرار دهیم تا بتوانیم از آن داخل یخچال یا فریزر نگهداری کنیم. اگر نخواهیم از دستگاه پرس استفاده کنیم، باید کیسه‌ها را گره بزنیم که ممکن است در باز کردن آنها دچار مشکل شویم. اما زمانی که از دستگاه پرس استفاده می‌کنیم، این کار بسیار راحت‌تر می‌شود. لازم است بدانید که دستگاه دوخت و پرس پلاستیک علاوه بر منازل که برای مشاغل خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ابعاد بزرگتری توسط تولید کنندگان مواد غذایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع بسته‌ بندی مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است و اگر مواد غذایی به شیوه بهداشتی بسته‌ بندی نشوند، ممکن است مشتریان از خرید آن منصرف شوند.

دستگاه دوخت پلاستیک یک المنت حرارتی دارد و به برق وصل می‌شود. این دستگاه عموما به صورت یکسره کار می‌کند و زمانی که دکمه آن در وضعیت روشن قرار می‌گیرد، آماده کار می‌شود. ساختار آن به این صورت است که از یک طرف ثابت بوده و از طرف دیگر باز می‌شود. هنگامی که مواد غذایی را داخل کیسه‌های فریزر ریختید، آن را از قسمت متحرک وارد دستگاه کنید و آن را پرس کنید. پس از چند ثانیه با حرارتی که ایجاد می‌شود، پلاستیک شما پرس می‌گردد.

دستگاه دوخت پرس پلاستیک چند نوع دارد؟

دستگاه دوخت پلاستیک دارای دو نوع ثابت و ریلی می‌باشد. دستگاه‌های ریلی محدودیتی برای دوخت طولی و عرضی ندارد. این دستگاه به دستگاه پرس پلاستیک صنعتی نیز معروف هستند. در ادامه هر کدام از این دستگاه‌ها را برای شما شرح می‌دهیم.

دسته بندی محصولات

  • دستگاه دوخت پلاستیک صنعتی

دستگاه دوخت پلاستیک صنعتی دارای دو نوع دستگاه پرس اتوماتیک و دستگاه پرس نیمه اتوماتیک است که نیاز است هر کدام از آنها را به طور مجزا برای شما شرح دهیم.

  • دستگاه دوخت پلاستیک اتوماتیک

دستگاه دوخت تمام اتوماتیک، مجهز به یک مخزن بوده که به دستگاه متصل است و مواد مورد نیاز برای بسته بندی، داخل آن ریخته می‌شود. این دستگاه مجهز به یک کامپیوتر بوده و به آن وزن دقیق محصول داده می‌شود. همچنین می‌توان تنظیم کرد که محصولات در بسته بندی‌های چند کیلویی قرار بگیرند. پس از انجام تنظیمات مد نظر، دستگاه کار بسته بندی را آغاز کرده و محصولات را از مخزن گرفته و کار بسته بندی به صورت تمام اتوماتیک انجام می‌گیرد. دستگاه تمام اتوماتیک برای کار به هیچ نیروی انسانی نیاز ندارد. این دستگاه دارای یک دوخت افقی است. سایز بندی این دستگاه بستگی به سفارش مشتری و میزان وزنی که قرار است بسته بندی شود، دارد.

دستگاه دوخت پلاستیک نیمه اتوماتیک

دستگاه دوخت پلاستیک نیمه اتوماتیک در واقع همان دستگاه ریلی است که مجهز به یک غلطک، ولوم تنظیم حرارت و ولوم تنظیم سرعت نوار نقاله می‌باشد. این دستگاه در دو نوع عمودی و افقی موجود می‌باشند که هر کدام دارای استیل بگیر و نگیر می‌باشند. قیمت استیل نگیر گران‌تر است؛ زیرا در طی زمان زنگ نمی‌زند. استفاده از نوع افقی این دستگاه مرسوم‌تر است.

برای آن که بتوان از این دستگاه استفاده کرد، یک فرد باید برای پرس کردن کیسه پلاستیک حضور داشته باشد. ابتدا باید دو سر پلاستیک را به هم وصل کنید، سپس آن را روی لبه دستگاه قرار دهید‌. پس از آن دستگاه با حرارتی که ایجاد می‌کند، عمل پرس کردن را انجام می‌دهد‌. این نوع دستگاه انواع مختلفی دارد؛ در برخی از مدل‌های آن می‌توانیم رول سلفون یا پلاستیک را درون دستگاه قرار دهیم. این مدل دستگاه با المنت برش عمل برش پلاستیک با توجه به حجم و سایز دلخواه، انجام می‌دهد.

دستگاه دوخت و پرس پلاستیک دستی چند مدل دارد؟

این دستگاه دارای انواع مختلفی است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

  • دستگاه دوخت پلاستیک رومیزی

همانطور که از نام این دستگاه پیداست، ابعاد آن کوچک می‌باشد و برای فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، کارگاه‌های کوچک، انواع مشاغل خانگی، صنعتی، دارویی، بهداشتی و ... مناسب است. این دستگاه به طور دستی عمل می‌کند. یعنی برای استفاده از آن احتیاج به نیروی دست است و نمی‌تواند به شیوه تمام اتوماتیک کار کند. شیوه کار این دستگاه به این صورت است که با المنت برش کار کرده و با استفاده از آن لبه بالایی کیسه را به لبه پایینی می‌چسباند و به دلیل سرعت پایینی که دارد، علاوه بر مشاغل صنعتی، برای کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی هم است.

  • دستگاه دوخت پلاستیک تک دوخت

این دستگاه دارای طول 25، 30، 40، 50 و 60 و عرض 2، 5 و 8 میل می‌باشد. عرض 2 میل برای دوخت‌های سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد. عرض 5 میل دوخت‌های تمیزتری را تحویل می‌دهد و عرض 8 میل برای دوخت‌های سنگین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دستگاه‌هایی که دارای عرض 5 و 8 میل هستند؛ برای دوخت پارچه، چرم و وی پک استفاده می‌شود. از دستگاه‌های تک دوخت بیشتر برای دوخت نایلون، نایلکس، پلاستیک‌های فریزی و معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه‌های تک دوخت در صنایع پوشاک، مواد غذایی، پزشکی، کشاورزی، الکترونیک، لوازم التحریر، دندان پزشکی، دارویی، کارگاه‌های اسباب بازی و ... کاربرد دارد. از مشخصات کلی این دستگاه می‌توان به توان 300 وات و فرکانس 50 مگا هرتز اشاره کرد. جنس بدنه‌ی این دستگاه فلزی است.

در این دستگاه از المنت سینی تخت استفاده شده است. نحوه کار این دستگاه بسیار ساده است. کافی است دستگاه را به برق متصل کنید و آن را روی یک سطح صاف قرار می‌دهید. سپس با قرار دادن نایلون و پایین آوردن دسته‌ی دستگاه می‌توانید عمل دوخت و پرس را انجام دهید.

در رابطه با نگهداری این دستگاه باید به این نکات توجه کنید که با آب و رطوبت در تماس نباشد. جای دستگاه صاف باشد. دستگاه در جایی خشک و خنک نگهداری شود. در هنگام کار با دستگاه بهتر است از دستکش استفاده شود؛ زیرا دستگاه دارای المنت است و با حرارت کار می‌کند و برای رعایت نکات ایمنی و جلوگیری از سوختن دست، استفاده از دستکش توصیه می‌شود.

  • دستگاه دوخت پلاستیک دو دوخت

از دستگاه دو دوخت در صنایع غذایی، صنعتی، کشاورزی و ... استفاده می‌شود. این دستگاه دارای طول 20 تا 60 سانتی متر است. هنگام کار بهتر است 2.5 سانت از هر طرف برای فضای کار المنت یک حاشیه‌ی امن در نظر بگیرید. نحوه‌ی کار دستگاه دو دوخت تقریبا مشابه با دستگاه تک دوخت است و با اینجاد حرارت دو لبه‌ی پلاستیک را به هم می‌چسباند. مزیت آن در مقایسه با دستگاه تک دوخت در این است که دو خط دوخت همزمان را ایجاد می‌کند. وجود این دو خط دوخت روی نایلون سبب می‌شود که اگر یکی از دوخت‌ها بریده شد؛ دوخت دیگر سبب شود تا محصول بسته بندی شده به بیرون نریزد. از طرفی این دو خط دوخت زیبایی ظاهری بیشتری را ایجاد می‌کند. گفتنی است در این دستگاه هم از المنت سینی تخت استفاده شده است.

در دستگاه دو دوخت و تک دوخت یک ولوم وجود دارد که برای تنظیم زمان از آن استفاده می‌شود. از دستگاه دو دوخت پلاستیک برای دوخت زدن پلاستیک حباب دار نیز استفاده می‌شود.

از ویژگی‌ها و مزایای این دستگاه می‌توان به ایجاد دو خط دوخت محکم و زیبا روی کیسه‌های پلاستیکی اشاره کرد. از دستگاه دو دوخت پلاستیک برای نایلون‌های ضخیم و نازک استفاده می‌شود. این دستگاه بسیار کاربر پسند بوده و مجهز به تایمر قطع کننده زمان دوخت می‌باشد.

  • دستگاه دوخت پلاستیک سه دوخت

    این دستگاه با دو دستگاه دیگر کمی متفاوت است و سه خط دوخت را ارائه می‌دهد. از این دستگاه برای بسته بندی پفک و سایر مواد غذایی استفاده می‌شود. این دستگاه فاقد کلید هست و فن خنک کننده دارد. از این دستگاه نیز برای دوخت پلاستیک حباب دار استفاده می‌شود. برای المنت دستگاه سه دوخت به جای نوار نسوز از رنگ تفلون استفاده شده است. همچنین در این دستگاه به جای المنت سینی تخت از المنت میله‌‌ای استفاده شده است. این دستگاه حرارت دائم دارد؛ یعنی با وصل شدن به برق آماده ‌ی شروع به کار می‌شود. سرعت کار این دستگاه بالاست و از آن برای دوخت تیراژ بالا استفاده می‌شود.

    این دستگاه بیشتر در کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان از آن برای دوخت فویل آلومینومی، پارچه، چرم استفاده می‌شود. هر کدام از سه دوختی که توسط این دستگاه زده می‌شود؛ با یکدیگر فاصله‌ی 2 میلی متری دارند و سبب ایجاد زیبایی ظاهری می‌شود.

    همانطور که گفته شد این دستگاه با وصل شدن به برق کار می‌کند و ولوم آن روی علامت قرمز رنگ قرار می‌گیرد و ده دقیقه پس از گرم شدن کوره، دستگاه برای شروع کار آماده می‌شود. گفتنی است که این ولوم بر خلاف دستگاه دو دوخت برای تنظیم حرارت به کار گرفته می‌شود. 

در خواست مشاوره خرید دستگاه پرس دوخت

با درج اطلاعات خواسته شده در فرم و انتخاب گزینه ارسال ، کارشناسان و مشاوران سپهر الکترونیک جهت راهنمایی و خرید یک محصول مناسب با کسب کار شما تماس می گیرند

انواع دستگاه دوخت و پرس پلاستیک

  • دستگاه دوخت پلاستیک رومیزی

همانطور که از نام این دستگاه پیداست، ابعاد آن کوچک می‌باشد و برای فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، کارگاه‌های کوچک، انواع مشاغل خانگی، صنعتی، دارویی، بهداشتی و ... مناسب است. این دستگاه به طور دستی عمل می‌کند. یعنی برای استفاده از آن احتیاج به نیروی دست است و نمی‌تواند به شیوه تمام اتوماتیک کار کند. شیوه کار این دستگاه به این صورت است که با المنت برش کار کرده و با استفاده از آن لبه بالایی کیسه را به لبه پایینی می‌چسباند و به دلیل سرعت پایینی که دارد، علاوه بر مشاغل صنعتی، برای کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی هم است.

  • دستگاه دوخت پلاستیک ریلی

دستگاه دوخت و پرس پلاستیک ریلی در دو نوع افقی و عمودی موجود می‌باشد. هر دو نوع این دستگاه دارای استیل بگیر و نگیر می‌باشد. این دستگاه برای مشاغل غذایی که نیاز به تاییدیه وزارت بهداشت دارند؛ باید دارای استیل نگیر باشد که زنگ نزند. عرض دوخت این دستگاه 5 میلی متر می‌باشد. از این دستگاه هم برای کارگاه‌های کوچک که ظرفیت تولید کمی دارند و هم برای کارگاه‌های بزرگ که دارای ظرفیت تولید بالایی هستند؛ استفاده می‌شود. بسیاری از افراد، این دستگاه را با نام دستگاه پرس غلطکی نیز می‌شناسند. لازم است بدانید نوع دوخت این دستگاه ساده و همراه با یک خط دوخت است.

  • دستگاه دوخت پلاستیک پدالی

این دستگاه یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در صنعت بسته ‌بندی می‌باشد. برای آن که دستگاه ثابت و ایستاده نگه داشته شود، یک پایه فلزی دارد. فک این دستگاه برنجی یا تفلونی است که هر کدام دارای سه نوع دوخت به طول، دوخت به عرض و دوخت به طول و عرض تقسیم می‌شود. المنت‌های دستگاه می‌توانند به راحتی پلاستیک‌های بسته ‌بندی را برش بزنند. با استفاده از این دستگاه شما با سرعت بیشتری و به راحتی می‌توانید پلاستیک‌های مختلفی را تولید و بست ‌بندی کنید. در واقع این دستگاه یکی از کارآمدترین انواع دستگاه پرس به حساب می‌آید و همانطور که از اسم آن پیداست با کمک یک پدال کار می‌کند. برای شروع کار آن فقط لازم است کمی با پا روی پدال آن فشار آورید، سپس دستگاه عمل پرس را به راحتی انجام می‌دهد.

دستگاه دوخت و پرس پلاستیک پدالی در شرکت‌های تولیدی، بسته ‌بندی و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از این دستگاه در شرکت‌هایی که پاکت‌های پلاستیکی تولید می‌کنند نیز استفاده می‌شود. لازم است بدانید از این دستگاه در مشاغل خانگی که مواد بسته ‌بندی را به صورت فله‌ای و عمده به بازار می‌فرستند نیز استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای این دستگاه می‌توان به استفاده از آن در فروشگاه‌های عرضه حبوبات و ادویه‌جات اشاره کرد. در واقع با استفاده از دستگاه‌های پرس پلاستیک محتویات داخل کیسه به خوبی نگهداری شده و بسیار بهداشتی‌تر است.

نکات قابل توجه در رابطه با استفاده از دستگاه دوخت پلاستیک

  • برای نایلون‌های معمولی بهتر است درجه ولوم دستگاه روی 3 باشد؛ زیرا اگر کمتر باشد دوخت درست انجام نمی‌شود و اگر زیاد باشه ممکن است پلاستیک آب شود.
  • زمانی که دسته دستگاه پایین آورده می‌شود؛ چند ثانیه پس از قطع شدن صدای دستگاه، دستگاه را باز می‌کنیم. با این کاردوخت تمیزتری را خواهیم داشت از طرفی طول عمر دستگاه نیز بیشتر می‌شود.

ارزان‌ترین دستگاه پرس پلاستیک کدام است؟

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی دارای دو نوع المنتی و برنجی است. با توجه به نوع کارکرد، نوع برنجی این دستگاه دارای قیمت پایین‌تری در مقایسه با نوع المنتی آن می‌باشد. در واقع قیمت دستگاه‌های پرس با توجه به مدل و اندازه آنها تعیین می‌شود. بنابراین دستگاه پرس یک متری در مقایسه با دستگاه پرس ۱۵ سانتی دارای قیمت بیشتری است و با استفاده از آن می‌توانید تعداد بیشتری پلاستیک را بسته ‌بندی کنید. در واقع ویژگی‌هایی که دستگاه دارد روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد. مثلا دستگاه‌های پرسی که دارای تایمر هستند، قیمت بیشتری دارند‌. همچنین جنس دستگاه، برند آن و متریال به کار رفته در دستگاه روی قیمت آن تاثیر دارد. بنابراین اگر می‌خواهید با قیمت دقیق دستگاه‌های پرس آشنا شوید، حتما با مشاورین ما ارتباط برقرار کرده تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

نکات قابل توجه هنگام خرید دستگاه دوخت و پرس پلاستیک

  • حتما باید هنگام خرید به قطع کن دستگاه توجه کنید. لازم است بدانید که بسیاری از دستگاه‌های پرس به صورت یکسره کار می‌کنند و دکمه خاموش و روشن ندارند. در واقع برخی از دستگاه‌ها را نباید به صورت مداوم روشن نگه دارید؛ زیرا همانطور که گفته شد قطع کن ندارند و یکسره کار می‌کنند. بنابراین در ابتدا باید بدانید که به چه میزان بسته‌ بندی نیاز دارید و در صورتی که با دستگاه کار نمی‌کنید، می‌توانید آن را خاموش کنید تا دستگاه کمی خنک شود، اما در صورتی که کار شما عجله‌ای است و نمی‌توانید صبر کنید، باید به خاموش کن موقتی دستگاه توجه کنید.
  • با توجه به جایی که می‌خواهید از این دستگاه استفاده کنید، اقدام به خرید آن کنید. مثلا اگر قصد دارید از این دستگاه در آشپزخانه استفاده کنید، دستگاه شما نباید ابعاد زیادی داشته باشد. بنابراین می‌توانید نوع رومیزی آن را برای مصارف آشپزخانه تهیه کنید.
  • بسیاری از دستگاه‌های دوخت پلاستیک دارای میله‌های متفاوتی هستند و برای انواع سایزهای پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. این به این معنا است که دستگاه منعطف است و شما می‌توانید سایزهای مختلف پلاستیک را با استفاده از آن پرس کنید.
  • نکته دیگری که باید به آن توجه کنید طول عمر دستگاه می‌باشد. دستگاهی که خریداری می‌کنید، با توجه به نوع آن باید سال‌های زیادی برای شما کار کند. پس اگر طول عمر دستگاه برای شما مهم است، حتما به جنس و برند دستگاه توجه کنید، در رابطه با ویژگی‌های آن دستگاه تحقیق کنید تا از اطلاعات، ویژگی‌ها و کیفیت دستگاه خریداری شده آگاهی داشته باشید.
  • نکته حائز اهمیت دیگر گارانتی دستگاه می‌باشد که حتما لازم است به آن توجه کنید. اگر دستگاه خود را از یک شرکت معتبر خریداری کنید، مسلما دستگاه پرس شما دارای گارانتی و جنس با کیفیت است.
  • کلام آخر

همانطور که می‌دانید نایلون‌ها و کیسه‌های فریزر یک وسیله برای نگهداری محصولات و مواد غذایی هستند. در واقع استفاده از نایلون‌ها برای هر نوع بسته ‌بندی بسیار کاربرد دارد. فرقی نمی‌کند که این بسته ‌بندی در بخش صنعتی باشد یا در بخش خانگی. در واقع هر جایی که می‌خواهید محصولات ایمن باقی بمانند؛ باید از کیسه‌های پلاستیک استفاده کنید. یکی از موارد مهمی که در استفاده از نایلون‌ها برای بسته‌ بندی مواد غذایی مهم است، این است که حتما در آن بسته بماند. بنابراین برای آن که بهترین حالت بسته ‌بندی را ارائه دهید، می‌توانید از دستگاه‌های پرس پلاستیک استفاده کنید که در اینجا به طور کامل در رابطه با انواع آن، کاربردی که دارند و همچنین نحوه عملکرد آنها صحبت کردیم.

در پایان این نکته را در نظر داشته باشید که کیفیت و جنس دستگاه بسیار در طول عمر آن اثر گذار است. اگر قصد خرید دستگاه پرس پلاستیک را دارید، می‌توانید به وب سایت سپهر الکترونیک مراجعه کنید. همانطور که می‌دانید این وب سایت تولید کننده انواع دستگاه پرس و دوخت پلاستیک است و محصولات خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد. اگر در خصوص خرید دستگاه‌ها سوالی دارید، کارشناسان ما پاسخگوی شما هستند.

سوالات متداول

مراحل ثبت تا تسویه سفارش
  1. با کلیک ( لمس ) اسم هر محصول شما وارد صفحه محصول مورد نظر می شوید و می توانید در زیر قیمت محصول ، تعداد مورد نیاز انتخاب کرده و گزینه افزودن به سبد خرید را انتخاب کنید.
    در کنار افزودن به سبد خرید ، گزینه خرید کنید قرار دارد که مستقیما شما رو به صفحه ثبت اطلاعات پستی می برد یا می توانید.
  2. روش دیگر در حالت دسکتاپ در کنار نام کاربری و در قسمت بالای صفحه محصول ، گزینه ای قرار دارد که جمع مبلغ خرید شما را نمایش می دهد و با انتخاب این گزینه شما به تمام محصولات که در سبد خرید شما قرار دارد دسترسی پیدا کنید
  3. در روش موبایل شما در پایین صفحه گزینه سبد خرید را دارید که با انتخاب آن به تمام محصولات و تعداد انتخاب شده جهت خرید دسترسی دارید.
  4. این روش برای دسکتاپ و موبایل مشابه است و با انتخاب سبد خرید به شما دو گزینه ی مشاهده سبد خرید و تسویه حساب نمایش داده می شود.
    با انتخاب مشاهده سبد خرید شما در صفحه جدید به نوع محصول و کم ، زیاد کردن تعداد محصول انتخاب شده دسترسی دارید و می توانید محصول که دیگر مورد پسند شما نیست را با ضرب دری که در کنار نام محصول هست حذف کنید.
  5. اما در زمانی که از تعداد و محصول انتخاب شده مطمئن هستید می توانید گزینه تسویه حساب را انتخاب کنید تا با درج اطلاعات پستی یک قدم به ثبت و تسویه سفارش خود نزدیک شوید.
  6. بعد از درج اطلاعات پستی با انتخاب ثبت سفارش به درگاه پرداخت سپ ( بانک سامان ) می روید تا با پرداخت یکی از کارت های بانکی عضو شتاب سفارش خود را نهایی و تسویه کنید.
نحوه پیگیری سفارش تسویه شده
  1. برای پیگیری سفارش نهایی شده بهتر است در حالت موبایل، حساب کاربری من که در قسمت سمت چپ پایین قرار دارد را لمس کنید تا وارد پروفایل کاربری خود شوید.
  2. بعد از ورود به پروفایل کاربری در بالا سمت راست گزینه منو قرار دارد که با انتخاب آن ، یک لیست از ویژگی های پروفایل کاربری برای شما نمایش داده می شود.
  3. با انتخاب گزینه سفارشات به شما صفحه ای از محصولات ثبت سفارش شده یا لغو خرید شده نمایش داده می شود.
  4. با انتخاب مشاهده که در زیر نام محصول قرار وارد صفحه جزئیات محصول می شوید که در بالای صفحه وضعیت سفارش شما لحظه به لحظه قابل مشاهده است.
تماس با پشتیبانی

هر زمانی که نیاز به پشتیبانی داشتید از ثبت و انتخاب محصول تا درج تعداد و اطلاعات پستی از ثبت نهایی سفارش و درگاه پرداخت تا پیگیری ارسال سفارش و اعلام خرابی دستگاه می توانید با شماره تلفن 09361537355 تماس بگیرید.
ساعت پاسخ دهی از 9 صبح الی 13 و ساعت 16 الی 21 شب می باشد.

ضمانت خرید دستگاه پرس دوخت

تمام محصولات سایت فروشگاهی سپهر الکترونیک ( حسن زاده ) دارای ضمانت 7 روزه سلامت و اصالت کالا و 10 روزه بازگشت وجه می باشد.

  • 7 روز ضمانت سلامت و اصالت کالا : این ضمانت نامه به این معنا است که کالای ارسال شده برای شما سالم و بدون نقص فنی و کالای اصیل سپهر الکترونیک می باشد.
  • 10 روز ضمانت بازگشت وجه : این ضمانت نامه به این معنا است که از زمان ارسال کالا تا تحویل توسط اداره پست و مشاهده اولیه محصول توسط مشتری در صورت که از کالا رضایت کافی ندارد می تواند با تماس تلفنی علت عودت کالا را به تیم پشتیبانی اطلاع دهد و بعد از عودت کالا و تحویل توسط تیم فنی مبلغ خرید برای مشتری واریز می گردد.
  • دقت داشته باشید کالا برای عودت نباید به برق متصل و برای دوخت تست استفاده شود.
  • درصورت بروز هر گونه نقص فنی در عمل کرد دستگاه پرس دوخت پلاستیک قبل ده روز جهت رسیدگی حتما قبل از هرگونه اقدام به تعمیر با تغییر در ماهیت دستگاه و عودت کالا با تیم پشتیبانی تماس گرفته شود.
  • پشتیبانی سپهر الکترونیک بعد از گذشت حتی ده روز هم پاسخگو هر گونه سوال و رفع نقص فنی دستگاه می باشد اما هزینه های تعمیر و ارسال دستگاه به بخش فنی بر عهده مشتری می باشد.